Markus Furuberg blir ny förhandlingschef på Akademikerförbundet SSR

Markus Furuberg har i dag utsetts till ny förhandlingschef på Akademikerförbundet SSR.

Markus Furuberg är utbildad personalvetare. Innan Markus kom till Akademikerförbundet SSR var han anställd på Rikspolisstyrelsen som personalhandläggare på personalbyrån. 2003 anställdes Markus på Akademikerförbundet SSR som ombudsman. För drygt ett år sedan blev Markus biträdande förhandlingschef, då med ansvar för det statliga avtalsområdet. Markus Furuberg har suttit i den statliga förhandlingskartellen Saco:s styrelse, sedan 2006. Han har också varit ledamot i Partsråden, som är ett centralt råd mellan parterna på staten.

-Det har varit tradition i Akademikerförbundet SSR att vi tillsätter förhandlingschef från den egna organisationen. Det är roligt att vi även denna gång har förmånen att gör det, säger Lars Holmblad, förbundsdirektör på Akademikerförbundet SSR.

Han efterträder Eva Fagerberg som har fått anställning som kanslichef på OFR.

Markus Furuberg har telefon 0708-17 44 29.

Stina Andersson Press- och kommunikationschef Telefon 08-617 44 87 Mobil 070-618 44 87 stina.andersson@akademssr.se

Akademikerförbundet SSR organiserar 60 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, samhällsvetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom Saco.