Mikael Jarnlo, Stockholm, invald i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse

Pressmeddelande 2009-05-17

Mikael Jarnlo, från Stockholm, omvald ledamot i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse Idag valde Akademikerförbundet SSRs kongress ny förbundsstyrelse för åren 2009-2012 och Mikael Jarnlo omvaldes som ledamot. Mikael Jarnlo är 39 år och bosatt i Stockholm. Han är utbildad socionom och har sedan 2006 arbetat i Skärholmen, Stockholm stad, som familjebehandlare. Mikael Jarnlo är ledamot i förbundsstyrelsen sedan år 2006. - Socialt arbete ligger mig varmast om hjärtat. Där är våra utmaningar framöver rätt kompetens, tillräckliga resurser och fortsatt kunskapsutveckling, säger Mikael Jarnlo. Christin Johansson valdes till förbundsordförande, till 1:e vice ordförande Heike Erkers och till 2:e vice ordförande Carina Laurin Stensson. Övriga förbundsstyrelseledamöter Evert Blohmé, Anita Davidsson, Bahdi Ecer, Niklas Eldholm, Josefine Johansson, Kjell Jonsson, Jan Lanzow Nilsson och Alexander Ramsing.

För mer information kontakta: Mikael Jarnlo, 076-122 44 27