Mikael Kjelleros Endrell ny i Akademikerförbundet SSR:s styrelse

Akademikerförbundet SSR:s kongress valde idag ny förbundsstyrelse för de kommande tre åren. Mikael Kjelleros Endrell från Nykvarn invaldes som ny ledamot.

Mikael Kjelleros Endrell är 30 år och har studerat statsvetenskap, ekonomi och språk. Han arbetar som kommunsekreterare, projektledare och EU-samordnare i Nykvarns kommun. Mikael Kjelleros Endrell har varit med och byggt upp en SSR-förening i Flens kommun där han också varit ordförande och huvudskyddsombud.

- Jag vill kämpa för att stärka fackens roll på arbetsplatserna. Våra medlemmar ska våga prata med sina fackliga SSR-representanter utan att vara rädda att bli av med jobbet. Jag vill också förbättra situationen för socialsekreterarna så de får en rimlig arbetssituation. Det ska vara kul att gå till jobbet, säger Mikael Kjelleros Endrell.

För frågor ring Mikael Kjelleros Endrell 072 - 174 15 25

Här är samtliga som idag valts in i Akademikerförbundet SSR:s förbundsstyrelse:

Heike Erkers, Stockholm, ordförande, omval

Carina Laurin Stensson, Örebro, förste vice ordförande, omval

Evert Blohmé, Helsingborg, andre vice ordförande, nyval

Emöke Bokor, Torsås , nyval

Anne-Lie Bygdén, Lycksele, omval

Chris Christensen, Tygelsjö, omval

Jenny Ek, Borås, omval

Niklas Eldholm, Örebro, omval

Beatrice Högå, Karlstad, nyval

Mikael Kjelleros Endrell, Nykvarn, nyval

Alexander Ramsing, Nybro, omval

Marie Stenmark, Sundsvall, omval

Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetarförbund. Förbundet som är fjärde störst inom Saco organiserar 65 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare.