Nils Jobring,ny ordförande för Studenrådet

Nils Jobring, Växjö, ny ordförande för Akademikerförbundet SSRs Studentråd

Akademikerförbundet SSRs studentmedlemmar, som i dag är 13 000, utgör tillsammans förbundets studentråd.

Nils Jobring tar kandidatexamen i statskunskap i sommar på Växjö universitet. Nils kommer sen att fortsätta sina studier. Nils Jobring har tidigare varit aktiv som studentinformatör inom förbundet. Nils var under läsåret 07/08 heltidsarvoderad vice kårordförande för studentkåren i Växjö.

-Det är verkligt ansvarsfullt och stimulerande att bli vald till studentrådets ordförande. De viktigaste frågorna är nu att bevaka studenternas studiesociala situation, att synliggöra studentrådets verksamhet och se till att medlemmarna blir mer delaktiga. Vi vill också lyfta professionsfrågorna för samtliga medlemsgrupper, säger Nils Jobring.

Förutom Nils har Samuel Kaufman Göteborg, Evelyn Butler Göteborg, Linda Andersson, Falun, Julia Bahnér Göteborg, Cornelia Pamp Lund, Mattias Savemark Sundsvall och Anna Högmark Lund, valts in i studentrådets styrelse för år 2009-2010.

Nils Jobring nås på telefon 0706-35 64 92