Personalavdelningen vid Linnéuniversitetet tilldelas idag priset Årets HR- visionär 2011

Linnéuniversitetets personalavdelning får utmärkelsen Årets HR-visionär för sitt medvetna kvalitetsarbete. Prisutdelningen äger rum onsdag 16 november på Kompetensmässan i Stockholm.

Priset Årets HR-visionär delas ut av Akademikerförbundet SSR och Kompetensmässan. Priset går till personer, avdelningar eller organisationer som gjort något banbrytande inom arbetsmiljö, kompetensutveckling eller verksamhetsutveckling.

Prissumman är 20 000 kronor och priset har delats ut sedan 1993. I år går priset till Linnéuniversitetets personalavdelning.

Personalavdelningen vid Linnéuniversitetet är sedan länge engagerad i ett mycket medvetet och visionärt kvalitetsarbete kring sitt arbetssätt. Närhet är ett ledord för verksamheten och man lägger stor vikt vid att organisera arbetet på ett sätt som ger största möjliga nytta för kärnverksamheten. Ett proaktivt och  konsultativt arbetssätt parat med god kännedom om verksamheten och dess personal leder till att man kan erbjuda ett högkvalitativt stöd inom hela det personaladministrativa området.

På avdelningen arbetar 18 personer. Universitetet bildades 1 januari 2010 genom en sammanslagning av Högskolan i Kalmar och Växjö universitet. Linnéuniversitetet har 35 000 studenter och 2 000 anställda.

Prisutdelningen sker onsdag 16 november kl 15:00 i samband med Kompetensmässan på World Trade Center i Stockholm.

Kontaktpersoner:

Carina Axelsson, biträdande personalchef på Linnéuniversitetet, telefon 070-240 30 07, e-post carina.axelsson@lnu.se.

Thomas Goldberg, ombudsman på Akademikerförbundet SSR och ansvarig för priset Årets HR-visionär, telefon 0708-17 44 62, e-post thomas.goldberg@akademssr.se.

Akademikerförbundet SSR organiserar 60 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, samhällsvetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom Saco.