Pressinbjudan Chefsdagarna 2009 i Helsingborg

Inbjudan

Chefsdagarna 8-9 september i Helsingborg

Plats: Dunkers Kulturhus, Kungsgatan 11

För första gången arrangeras Chefsdagarna i Helsingborg. Trender – ledarskap, innovativt ledarskap, nya kommunikationsstrategier och samhälle – omvärld är några av de ämnen som kommer att diskuteras dessa dagar.

Förbundsordförande Christin Johansson, Akademikerförbundet SSR, och Carin Wredström, borgmästare Helsingborgs stad inleder Chefsdagarna på tisdag klockan 09.30.

Moderator för dessa dagar är Jonna Jakobsson.

Ur programmet Före detta punkaren Dan Eliasson, idag generaldirektör för Migrationsverket kommer på tisdag klockan 10.00 att prata om "Hur skapar du ett framgångsrikt klimat och motiverar till förändring?". På onsdag kommer Nicole Haman, sektorchef på Google Sverige och Mattias Säker, VD för Utbildning.se att diskustera "Obama-effekten"

Svensk Chefsförening – Sveriges ledande chefsföreningen för akademiker – är arrangör för Äldredagarna. Hexanova organiserar arrangemanget. Samarbetspartner är bland annat Helsingborgs stad.

Läs om hela programmet på vår hemsida, www.svenskchefsforening.se

Ytterligare information om Chefsdagarna ges av Dolores Kandelin Mogard, kanslichef Svensk Chefsförening på telefon 0708-17 44 43.