Socialt arbete i tider av växande klyftor diskuteras på Socionomdagarna 13-14 april i Stockholm.

Inbjudan

Socionomdagarna den 13-14 april i Stockholm på Stockholmsmässan.
Möt Sveriges samlade socionomer som diskuterar socialt arbete i tider av växande klyftor och arbetslöshet. Tal av Maria Larsson och diskussioner med Ulf Kristersson och Ilija Batljan.

Socialt arbete i framtiden - trygghet i välfärden, tisdag klockan 09.30 Tal av äldre- och folkhälsominister Maria Larsson Diskussion om framtidens välfärd, tisdag klockan 16.50 Ulf Kristersson, socialborgarråd i Stockholm, Christin Johansson ordförande i Akademikerförbundet SSR och Ilija Batljan kommunalråd Nynäshamn diskuterar framtidens välfärd. Socialt arbete i lågkonjunktur, tisdag klockan 15.35 Föreläsningar av Professor i socialt arbete, Växjö Universitet Tapio Salonen.

Onsdag den 14 april fortsätter Socionomdagarna med ett stort antal seminarier om bland annat Självförsörjning och försörjningsstöd - är det någon nytta med arbetslinjen? Socionomutbildning med AT- program, Behörighetsutredningen - om legitimation för socionomer.
Socionomdagarna erbjuder 30 olika seminarier läs mer på Akademikerförbundet SSRs hemsida www.akademssr.se eller på IBC Euroforums hemsida http://www.ibceuroforum.se/produkter/konferens/socionomdagarna Där finns programmet för hela arrangemanget.

Akademikerförbundet SSR som organiserar socionomerna är arrangör för Socionomdagarna. IBC Euroforum organiserar arrangemanget.