• Akademikerförbundet SSR/

Stora Chefspriset tilldelas idag Jan Åke Jonsson vd på Saab Automobile AB.Priset delas ut på Chefsdagarna i Helsingborg. Jan Åke Jonsson föreläser klockan 11.15 i Dunkers Kulturhus.

Stora Chefspriset tilldelas i dag Jan Åke Jonsson, vd på Saab. Priset delas ut på Chefsdagarna i Helsingborg. Klockan 11.15 i dag föreläser pristagaren Jan Åke Jonsson på Chefsdagarna i Dunkers Kulturhus.
Priset delas ut till en chef som i sitt ledarskap utmärkt sig och i utmanande tider fått med sig medarbetarna samt utvecklat verksamheten med ett extraordinärt resultat som följd.
Årets pris går till Jan Åke Jonsson, vd på Saab. Juryns motivering är: Jan Åke Jonsson är en chef som utmärkt sig för sin orubbliga tro på medarbetarna och företaget. När det stormade som värst – och Saab räknades ut av många – visade han kraft, engagemang och samarbetsvilja. Han tog ledarskapet i en tuff tid.
Priset delas vid 20-tiden i kväll den 8 september på Parapeten i Helsingborg. Pristagaren Jan Åke Jonsson föreläser på Chefsdagarna i Dunkers Kulturhus klockan 11.15 med temat "Vilket ledarskap krävs för att leda en organisation i motvind och kris?" Övriga nominerade var Margareta Widell, avdelningschef på miljöförvaltningen i Stockholm, Lars Påhlson, vd Leaf Scandinavia och Pernilla Bergwall, HR-chef Södra Älvsborg Sjukhus.
Juryn för det Stora Chefspriset består av Dolores Kandelin-Mogard, Svensk Chefsförening, Åsa Coey, Outstanding Leadership, Katinka Kubenka, Right Management, Stellan Folkesson, Helsingborg stad och Eva Brandsma, Chefstidningen.

För ytterligare information kontakta Dolores Kandelin-Mogard på telefon 0708-17 44 43.