Valdebatt om välfärdens villkor i Kalmar den 7 september

Valdebatt om välfärdens villkor Akademikerförbundet SSR arrangerar en debatt om valets kanske viktigaste frågor. Alla partier är inbjudna.

Under flera år har vi drivit projektet Uppdrag Välfärd i syfte att sätta välfärdsfrågorna och socialpolitiken på dagordningen. Vad tycker och gör politikerna när det gäller generell välfärd, resurser till socialtjänsten, om förebyggande arbete, om arbetsmarknadspolitiken och om a-kassan?

I panelen medverkar bland annat:

Ingegerd Petersson, vice ordförande i omsorgsförvaltningen (c) Anette Lingmerth, kommunalrådskandidat, ledamot i socialnämndens presidium (s) Malin Petersson, oppositionsråd (m) Christina Magnusson, ordförande i socialnämnden (s) Bertil Dahl, kommunalråd (v) Monica Bengtsson, gruppledare (kd) Inger Hilmansson, oppositionsråd (fp) Alexander Ramsing, ledamot förbundsstyrelsen Akademikerförbundet SSR

Moderator: Peter Akinder, politisk chefredaktör Östran

Datum Tisdagen den 7 september 2010 Kl 17.30 startar debatten som pågår under cirka en timme.

Var Stadshotellet, Kalmar

För ytterligare information kontakta Åsa Holmberg, Kalmar, på tel 076-165 37 77 eller Alexander Ramsing på tel 0733-44 21 78.