Valdebatt om välfärdens villkor i Sundsvall torsdagen den 2 september

Valdebatt om välfärdens villkor Akademikerförbundet SSR arrangerar en debatt om valets kanske viktigaste frågor. Alla partier är inbjudna.

Under flera år har vi drivit projektet Uppdrag Välfärd i syfte att sätta välfärdsfrågorna och socialpolitiken på dagordningen. Vad tycker och gör politikerna när det gäller generell välfärd, resurser till socialtjänsten, om förebyggande arbete, om arbetsmarknadspolitiken och om a-kassan?

I panelen medverkar bland annat:

Lena Österlund, ordförande socialnämnden Sundsvall (s) Eva Lohman, ledamot socialnämnden (m) Linnéa Kjellman, ledamot socialnämnden (c) Peder Björk, kommunalråd (s) Magnus Sjödin, oppositionsråd (m) Annicka Burman, ledamot socialnämnden (v) Inger Paulsson, ledamot socialnämnden (mp) Börje Alström, ledamot socialnämnden (fp) Marie Stenmark, ordförande SSR-föreningen Sundsvall, regionföreningsordförande Västernorrland

Moderator: Maria Östberg Svanelind, utredningschef Akademikerförbundet SSR

Datum Torsdagen den 2 september 2010 Kl 17.30 startar debatten som pågår under cirka en timme.

Var Stora torget, Stadshuset, Sundsvall

För ytterligare information kontakta Marie Stenmark, Sundsvall på tel 070-319 28 11 eller Maria Östberg Svanelind 0701-90 44 45.