Akademiska Hus får ny regiondirektör i väst

Birgitta Hohlfält blir ny regiondirektör för Akademiska Hus västra region.

– Att arbeta tillsammans med andra, med och i våra kreativa miljöer, det ligger mig varmt om hjärtat, säger Birgitta Hohlfält. Det ska bli oerhört spännande att få vara med och utveckla Akademiska Hus väst verksamhet framöver.

– I Birgitta får vi en mycket kompetent regiondirektör. Hennes gedigna erfarenhet av campusutveckling och våra kunder i regionen kommer verkligen att komma till sin rätt i hennes nya roll, säger Thomas Norell, vd Akademiska Hus.

Birgitta har arbetet på Akademiska Hus i ca 1,5 år som planeringsråd med bland annat campusplanering och campusutveckling. Hon är därför ett välbekant ansikte för många, såväl kunder som medarbetare. Hon kommer nu att ansvara för bolagets västra region, med fastigheter bland annat i Göteborg, Karlstad, Skövde, Skara och Borås.

Birgitta har tidigare arbetet som chef för drift, lokalförsörjning och säkerhet på Karlstads universitet och innan dess som planeringschef på fastighetskontoret på Karlstads kommun. Birgitta flyttade från Värmland 2005 och bor nu i Askim utanför Göteborg. Hon stortrivs men hockeyhjärtat, det har hon kvar i Karlstad.