Akademiska Hus och Linköpings kommun tecknar kontrakt för nya Friidrottsarenan vid Campus Valla

Torsdagen den 13 augusti skriver Akademiska Hus och Linköpings kommun under hyresavtalet för Linköpings nya friidrottsarena på Campus Valla.

Akademiska Hus får på så sätt i uppdrag av kommunen att bygga en ny utvändig friidrottsanläggning direkt i anslutning till den befintliga inomhushallen som färdigställdes hösten 2007. Anläggningen blir Linköpings nya huvudarena för friidrott för tävlingar upp till elitnivå (SM) och ersätter den nuvarande friidrottsarenan vid Folkungavallen, där ytor frigörs för byggandet av attraktiva bostäder i centrala Linköping. När? Torsdagen den 13 augusti kl 11:00. Var? Campushallen i Linköping, plan 2 (i gymmet). Hur? Kontraktstecknande och presentation av den nya anläggningen. Deltar gör Karin Semberg, kultur- och fritidschef i Linköpings kommun och Bengt Erlandsson, regiondirektör för Akademiska Hus Öst AB. Informations- och bildmaterial kommer att finnas tillgängligt på plats. Varmt välkomna!