Fastighetsbolaget Akademiska Hus rekryterar ny vice vd från landstinget i Halland

Anette Henriksson har utsetts till vice vd i fastighetsbolaget Akademiska Hus. Hon kommer närmast från Landstinget i Halland där hon arbetat de senaste sex åren som ekonomidirektör.

Anette Henriksson kommer tillsammans med vd och koncernchef Mikael Lundström att utgöra Akademiska Hus verkställande ledning. Hon kommer också att vara chef för koncernens staber. – Akademiska Hus befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Anette Henriksson kommer tillsammans med mig att fortsätta arbetet med att bygga en tydligare och mer samordnad koncern. Hennes kompetens och gedigna erfarenhet av förändringsarbete och av komplexa organisationer med många intressentgrupper är helt rätt för det arbetet. Jag är mycket nöjd med rekryteringen, säger Mikael Lundström. – Jag är glad och stolt över förmånen att vara med i utvecklingen av ett så framgångsrikt fastighetsbolag som Akademiska Hus. Verksamheten är en viktig pusselbit i bygget av Sverige som kunskapsnation och jag ser fram emot att bidra till Akademiska Hus kunders framgång, säger Anette Henriksson. Anette Henriksson kommer att vara placerad på Akademiska Hus koncernkontor i Göteborg.