• Akamai/

GlobalLogic och Akamai tillkännager partnerskap för att leverera tekniska lösningar och tjänster för företag

Report this content

Partnerskap resulterar i förbättrade kunderbjudanden som drivs av digitala lösningar och moln.

Cambridge, Massachusetts (24 oktober 2023)GlobalLogic och Akamai kan idag meddela att de inleder ett partnerskap. GlobalLogic ingår i Hitachi Group och är ledande inom digitala ingenjörstjänster och Akamai är molnföretaget som möjliggör och skyddar livet online. Som medlem i Akamais partnerprogram kommer GlobalLogic att designa och bygga innovativa produkter, plattformar och digitala upplevelser för kunder över hela världen. GlobalLogic kommer att använda Akamais molntjänster, säkerhet och innehållsleveransnätverk (CDN). GlobalLogic kommer i samarbete med Akamai att kunna erbjuda systemintegration, hanterade tjänster och professionella tjänster till gemensamma kunder globalt.

Genom partnerskapet kommer GlobalLogic och Akamai att betjäna kunder från branscher som media och underhållning, telekommunikation, finansiella tjänster, fordonsindustri och e-handel. De är branscher som alla har ett väletablerat behov av att snabbt lansera högpresterande applikationer där säkerhet och kostnadseffektivitet är absolut nödvändigt. GlobalLogics heltäckande produktteknik och kapacitet kompletterar Akamais förmåga att skydda och leverera digitala upplevelser online via det storskaliga distribuerade Akamai Connected Cloud.

"Genom att sammanföra GlobalLogics banbrytande design och leverans av produkter, plattformar och digitala upplevelser med Akamais cloud computing- och säkerhetslösningar över hela världen, formar vi framtiden för digital transformation", säger David Wolf, Group Vice President of Communication, Media and Entertainment på GlobalLogic. "Vårt strategiska partnerskap är avsett att driva modern framgång för de organisationer och kunder vi tjänar tillsammans."

"Akamais partnerskap med GlobalLogic kombinerar nästan 50 år av att bygga, integrera och skala upp företagsteknologiska lösningar för att lösa komplexa affärsutmaningar", säger Paul Joseph, Executive Vice President för Global Sales and Services på Akamai. "Vi utnyttjar vår kapacitet för att hjälpa organisationer som bygger moderna applikationer, som kräver moderna metoder för utveckling, molnberäkning och säkerhet.”

Om GlobalLogic

GlobalLogic (www.globallogic.com) är ledande inom digital teknik. Vi hjälper varumärken över hela världen att designa och bygga innovativa produkter, plattformar och digitala upplevelser för den moderna världen. Genom att integrera upplevelsedesign, komplex ingenjörskonst och dataexpertis hjälper vi våra kunder att föreställa sig vad som är möjligt och påskynda deras övergång till morgondagens digitala verksamheter. GlobalLogic har sitt huvudkontor i Silicon Valley och driver designstudior och ingenjörscentra runt om i världen, och utökar vår djupa expertis till kunder inom fordons-, kommunikations-, finansiella tjänster, hälsovård och biovetenskap, tillverkning, media och underhållning, halvledar- och teknikindustrin. GlobalLogic är ett Hitachi Group Company som verkar under Hitachi, Ltd. (TSE: 6501), som bidrar till ett hållbart samhälle med högre livskvalitet genom att driva innovation genom data och teknik som Social Innovation Business.

Akamai driver och skyddar livet online. Ledande företag över hela världen väljer Akamai för att bygga, leverera och säkra sina digitala upplevelser – och hjälpa miljarder människor att leva, arbeta och leka varje dag. Akamai Connected Cloud, en massivt distribuerad edge- och molnplattform, placerar appar och upplevelser närmare användarna och håller hot längre borta. Lär dig mer om Akamais lösningar för molnberäkning, säkerhet och innehållsleverans på akamai.com och akamai.com/blog, och följ Akamai Technologies på Twitter eller LinkedIn.

Mediakontakter

BCW för GlobalLogic, BCW.GlobalLogic@bcw-global.com