Hydrolix går med i Akamai Qualified Computing Partner Program

Report this content

Akamai Technologies Inc. molnföretaget som möjliggör och skyddar livet online, presenterade idag funktioner från Hydrolix Inc. som en del av Akamai Qualified Computing Partner Program. Hydrolix erbjuder TrafficPeak som drivs av Akamai. En hanterad plattform för överblick som körs på Akamai Connected Cloud, världens mest distribuerade plattform för datoranvändning i molnet, säkerhet och innehållsleverans.

TrafficPeak ger datavisualisering i realtid och långsiktig datalagring för Akamai-kunder till en bråkdel av kostnaden för andra överblickstekniker. Med TrafficPeak kan Akamai-kunder få viktiga insikter i sina program, användare och infrastruktur. Detta med hjälp av enkel integrering, anpassningsbara instrumentpaneler, frågeprestanda på under en sekund och anpassningsbar schemaläggning av automatisk datalagring. TrafficPeak kan till exempel integreras sömlöst med Akamai-säkerhetsinformation och händelsehantering (SIEM) samt DataStream 2-data för att ge grundlig helhetssyn i säkerhetsincidenter och programprestanda, allt på en enda instrumentpanel. Genom att utnyttja TrafficPeak kan kunderna korrelera SIEM-data med leveransdata, vilket gör att de kan identifiera potentiella säkerhetshot, till exempel ovanliga trafiktoppar och andra incidenter.

Ytterligare datatyper är:

• Akamai CMCD (Common Media Client Data): Använder data på klientsidan för att optimera leveransen av medieinnehåll i realtid, vilket ger en bättre strömningsupplevelse för slutanvändare.
  • Akamai mPulse: En omfattande plattform för övervakning och optimering av digitala upplevelser som gör det möjligt för företag att mäta och förbättra prestanda och användarupplevelse för sina webbplatser och program i realtid.

”Vi ser fram emot att kunna ge alla Akamais säkerhets- och leveranskunder överblicksmöjligheter i realtid”, säger Marty Kagan, VD för Hydrolix. ”Akamai-kunder vill ha en lösning som är skalbar och möjlig att överblicka för att hantera arbetsbelastningar utan ansträngning eller höga kostnader.”

”Akamai är glada över att kunna göra TrafficPeak tillgängligt för Akamai-kunder via Akamai Qualified Computing Partner Program", säger Matt Berk, Vice President of Cloud Computing på Akamai. ”Med TrafficPeak kan Akamai-kunder smidigt mata in, lagra och söka i Akamai-data, inklusive SIEM, DataStream 2, CMCD och mPulse direkt i Akamai Connected Cloud.”

Akamai Qualified Computing Partner Program är utformat för att skapa lösningsbaserade tjänster som är kompatibla med Akamais molntjänster och lättillgängliga för Akamai-kunder. Tjänsterna tillhandahålls av Akamais teknikpartners som genomför en noggrann kvalificeringsprocess för att säkerställa att de är lättillgängliga för driftsättning och kapacitetsanpassning i globalt distribuerade Akamai Connected Cloud.

Om du vill veta mer om Akamai Qualified Computing Partner Program eller följa de ledande teknikföretag som är partner till Akamai, gå till sidan för Akamai Technology Partner Program.

Ytterligare information om Akamais molntjänster finns på akamai.com.

Om Hydrolix

Hydrolix är den enda molnbaserade dataplattform som är specialbyggd för terabyte-skalbara arbetsbelastningar. Hydrolix möjliggör observationsförmåga i realtid utan begränsningar och grundades för att ändra ekonomin för big data och ta itu med oron, de tekniska hindren och begränsningarna i dagens lösningar. Läs mer om hur Hydrolix hjälper organisationer att dra nytta av sina data på hydrolix.io.

Akamai möjliggör och skyddar livet online. Ledande företag över hela världen väljer Akamai för att bygga, leverera och skydda sina digitala upplevelser, och hjälper miljarder människor att leva, arbeta och spela varje dag. Akamai Connected Cloud, en storskaligt distribuerad edge- och molnplattform, tar appar och gränssnitt närmare användarna och håller hoten längre bort. Läs mer om Akamais lösningar för molnbaserad databehandling, säkerhet och innehållsleverans på akamai.com och akamai.com/blog eller följ Akamai Technologies på X, tidigare känt som Twitter, och LinkedIn.

Kontakter:

Abby Ross