AkkaFRAKT tar hem miljöprofilerat uppdrag

Report this content

Neova, Skandinaviens ledande bioenergiföretag, har valt AkkaFRAKT som transportör av 37 000 ton miljövänlig bränslepellets till sina kunder i Sydsverige.

Avtalet, som är flerårigt omfattar transporter av 37 000 ton pellets om året vilket kommer att värma drygt 2 500 hushåll varje år. Uppdraget, som kräver ständig tillgång till kran- eller truckutrustade fordon, innebär pelletsleveranser till i första hand privata villa- och fastighetsägare i Syd- och Mellansverige, från Mälardalen och söderut.

- Vi är naturligtvis mycket glada att få uppdraget. Det känns också speciellt bra att det handlar om "den goda produkten" då miljötänkandet ligger oss varmt om hjärtat. Det säger AkkaFRAKT´s marknadschef Jan Isaksson.

- Neovas ambition är att ge våra kunder en högkvalitativ helhetsprodukt samtidigt som vi är så skonsamma som möjligt mot miljön. Vi känner oss nöjda med avtalet med AkkaFRAKT som vi hoppas ska bidra till just detta, säger Urban Örnstedt, logistikchef Neova.