• AkkaFRAKT/

Ett av Sveriges största transportnätverk satsar på strategiskt viktiga Skåneregionen – ingår avtal med AkkaFRAKT

Report this content

I december blir AkkaFRAKT delägare i nätverket OnRoad – ett av Sveriges största transportnätverk för del- och helpartigods. För AkkaFRAKTs del innebär medlemskapet nya affärsmöjligheter och volymer över hela landet. För OnRoads del innebär AkkaFRAKTs medlemskap en väletablerad medlem i den strategiskt viktiga Skåneregionen.

-  OnRoads tankar om en liten central organisation, personlig service och lokal närvaro stämmer väl överrens med våra värderingar och vi ser fram emot att tillsammans kunna utveckla kundernas logistiklösningar, säger Lars Heidenberg, VD på AkkaFRAKT.

AkkaFRAKT tar i och med medlemskapet över det ansvar som BRING Cargo Inrikes haft tidigare.

-  Detta är en lösning som vi är mycket nöjda med, säger OnRoads VD Göran Arkler. Med AkkaFRAKT stärker vi vår hämtnings- och distributionstrafik maximalt med sju regionkontor i Skåne på orterna Malmö, Lund, Ystad, Helsingborg, Kristianstad och Åhus.

OnRoads medlemmar länkas samman i ett gemensamt IT- och bokningssystem.

-  Planeringen med att integrera AkkaFRAKT i den operativa verksamheten inom OnRoad är redan i full gång, berättar Håkan Nydén, Operativ chef på OnRoad.

Det gemensamma arbetet att koppla ihop olika IT-plattformar har redan startat och övergången beräknas bli smidig med fördelar för både AkkaFRAKTs och OnRoads kunder.

Lars Heidenberg VD AkkaFRAKT, 0709-114 901, lars.heidenberg@akkafrakt.se

Göran Arkler VD OnRoad, 0709-76 53 85, goran.arkler@onroad.se

Om AkkaFRAKT

AkkaFRAKT är en transport- och logistikkoncern i södra Sverige som levererar tjänster inom entreprenad, jordbruk, handel och industri. Ledorden är kundanpassning, tillgänglighet och kompetens. Kunderna är både små och stora företag, offentlig sektor och privatpersoner.

AkkaFRAKT har cirka 500 fordon, omsätter 850 miljoner kronor och har 7 kontor och terminaler i Skåne. Huvudkontoret är beläget i Malmö. www.akkafrakt.se.

Om OnRoad

OnRoad grundades 2005 och transporterar del- och helpartigods över hela Sverige. Det ägas av cirka tio företag som oavsett storlek och omsättningen har lika stor del i företaget. Nätverket länkas samman av ett gemensamt transportnätverk med där till hörande IT- och bokningssystem.