Aktia erbjuder sina partner nya samarbetsformer

7.3.2017 kl. 11.00

Aktia Finans Ab erbjuder sina partner nya samarbetsformer och individualiserade kortprodukter. Från och med mars är det möjligt för samarbetspartner att erbjuda sina kunder MasterCard-kreditkort under eget varumärke.

Elite Förmögenhetsförvaltnings kunder erbjuds MasterCard World Elite-kreditkort producerade av Aktia från och med den 7 mars. Samtidigt får Elite Förmögenhetsförvaltnings kunder tillgång till den mobila plånboken Aktia Wallet och kan i fortsättningen hantera sina kort i den.

Aktia Finans tekniska lösning gör det möjligt att nya samarbetspartner kopplas till en befintlig infrastruktur utan stora separata projekt eller tungt underhåll. Utvecklingen av betalaprodukter och -tjänster befinner sig i en brytningstid. I fortsättningen kommer vi att se allt mera samarbete och nya partnerskapsmodeller.

Aktia bygger aktivt upp partnerskap, och samarbetet med Elite Förmögenhetsförvaltning är ett naturligt led i bolagets partnerskapsprogram. T.ex. med R-kioski inleddes samarbetet 2015, då Aktia MasterCard Prepaid‑korten och fakturabetalningstjänsten togs in i R-kioskernas sortiment. Nya samarbetsmöjligheter kartläggs.

- Att utvidga samarbetsnätverket är en väsentlig del av Aktias tillväxtstrategi. Med rätta samarbetspartner kan man effektivt dela resurser, förstärka kundförhållanden och utvidga produktutbudet, säger Marc Hinnenberg som ansvarar för strategiska partner i Aktia.

Då MasterCard World Elite-kortet tas via Aktia är det avgiftsfritt under det första användningsåret. Kortet är kompatibelt med Aktia Wallet-appen och ger således Elite Förmögenhetsförvaltnings kunder en smidig övergång till mobila betalningar.

Mera information:

Marc Hinnenberg, direktör - strategiska partnerskap, Aktia Bank Abp, tfn 040 515 7710
Daniel Pasternack, verkställande direktör, Elite Förmögenhetsförvaltning Abp, tfn 050 569 3416
Christoffer Rosqvist, verkställande direktör, Aktia Finans Ab, tfn 050 577 0858

Mera information om MasterCard World Elite-kortet finns på Aktias webbplats https://www.aktia.fi/fi/worldelite