Aktia och Wrapp i samarbete för att ge kunden individualiserade erbjudanden och återbäring på inköp

30.11.2016 kl. 11.00

Det svenska företaget Wrapp meddelade i dag på uppstartsevenemanget Slush att det publicerar sin förmånsapp som kopplas till betalkort på den finska marknaden i samarbete med Aktia. Från början av 2017 kan man dra nytta av erbjudanden med Aktias alla betalkort och tjänsten integreras dessutom i Aktia Wallet-applikationen.

- Wrapp ger kunden värdefulla förmåner och skräddarsydda erbjudanden, säger vd för Aktia Finans Ab Christoffer Rosqvist. Erbjudandena syns förutom i Wrapps egen applikation också direkt i Aktia Wallet, via vilken kunderna får tillgång till exklusiva förmåner som inte visas för andra.

När Wrapp-applikationen har anslutits till betalkortet får användaren individuellt inriktade förmåner, priser och återbäring på inköp enligt sitt konsumtionsbeteende. Tjänsten ger konkret mervärde då den berättar t.ex. att kundens närbutik ger återbäring, dvs. pengar tillbaka, på inköp en viss dag eller att kundens favoritrestaurang har ett middagserbjudande.

- Den här appen belönar kunden också för inköp i vardagen. Pengar tillbaka på det man handlat är enklare och åskådligare än att samla poäng på ett separat konto, säger Rosqvist. Återbäringen överförs automatiskt till kundens konto eller kort då betalterminalen identifierar förmånskunden i samband med att erbjudandet aktiveras.

Mera information:
Verkställande direktör Christoffer Rosqvist, Aktia Finans Ab, tfn 050 577 0858

Avsändare:
Direktör Malin Pettersson, kommunikation och samhällsansvar, Aktia Bank Abp, tfn 010 247 6369