Förändring i Aktias koncernledning

Börsmeddelande
Ändring av styrelse/ledning/revisor
26.1.2017 kl. 9.00

Vice verkställande direktör Carl Pettersson har meddelat att han avgår från Aktias tjänst för att bli verkställande direktör för Veritas Pensionsförsäkring.

Pettersson fortsätter i sin nuvarande uppgift och som medlem av Aktias koncernledning under våren 2017. Han har fungerat i olika ledande positioner i Aktia, senast som direktör för försäljning, marknadsföring, affärsutveckling och strategi.

– Jag vill tacka Carl Pettersson för hans värdefulla insatser i Aktia. Han har framgångsrikt deltagit i utvecklingen och digitaliseringen av banken och nu senast lotsat försäljningsorganisationen och vår strategiprocess framåt. Jag önskar honom framgång i kommande utmaningar, säger verkställande direktör Jussi Laitinen.

Mera information:
Verkställande direktör Jussi Laitinen, tfn 010 247 6250
Vice verkställande direktör Carl Pettersson, tfn 010 247 6243

Centrala massmedier

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar och tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 350 000 kunder betjänas av en personal på ca 1 000 personer på 50 kontor samt via webben och telefon. Aktias aktier noteras på Nasdaq Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.com