Bäst i test. Aktiedirekt är Sveriges bästa nätmäklare.

Report this content

Tidningen Internetworld har i ett omfattande test av användarvänlighet och funktioner hos nätmäklarna utsett Aktiedirekt till Sveriges bästa aktiemäklarsajt.

Tidningen Internetworld skriver: ”Bäst i test blir uppstickaren Aktiedirekt som med sin enkelhet lyckas göra aktiehandel till något som alla kan förstå. Tydliga köp- och säljfunktioner, bra hjälptexter och enkel navigation gör att Aktiedirekt höjer sig över mängden.” ”Det är en fantastiskt tydlig och lättnavigerad sajt som lyckas avdramatisera det här med aktiehandel. Här slipper du det obegripliga svengelska mäklarlingot som härjar på andra mäklarsajter” konstaterar Internetworlds testredaktör Veronica Almström. Aktiedirekt drivs som en fristående Internetmäklare och är juridiskt en bifirma till Nordnet Securities Bank AB, Nordens största Internetmäklare. Aktiedirekt lanserades i september 2003 med löftet att alltid vara Sveriges enklaste och billigaste Internetmäklare. Minimi-courtaget är endast 9 kr. Konceptet har visat sig vara mycket framgångsrikt med kontinuerlig stark kundtillväxt. Antal aktiva depåkunder överstiger redan 12 000. Den främsta orsaken till kundtillväxten är rekommendationer från befintliga kunder till nya kunder. ”Fantastiskt roligt att Aktiedirekt nu får pris för just det vi jobbar för – enkelhet och pris. Vi har marknadens mest lättanvända aktietjänst och de lägsta avgifterna. Den här utmärkelsen sporrar oss. Nu ska vi bli ännu bättre och jag tror vi kan dubblera antalet kunder under de närmsta åren,” säger Lennart Södergren, chef på Aktiedirekt. För ytterligare information kontakta: Chef Aktiedirekt, Lennart Södergren, 08-506 33222, 070-9885804, lennart.sodergren@aktiedirekt.se