Mycket stark kundtillströmning

Report this content

Mycket stark kundtillströmning Efter starten den 22 september är kundtillströmningen mycket stark. Aktiedirekt har emottagit över 2 000 anmälningar på hemsidan under den första månaden. En stor andel av kunderna kommer från storbankerna och bl.a kommer 15% av Aktiedirekts kunder från Föreningssparbanken. "Man skall vara ödmjuk och inte ropa succe´ ännu men jag kan inte neka till att det är mycket roligt att gå till jobbet just nu. Helt klart är att vi lyckats nischa in oss och fyller ett behov bland aktiesparare där minimicourtaget är det viktigaste", säger Johan Andersson, vd på Aktiedirekt. "Vårt låga minimicourtage på 19 kr och att vi inte tar ut någon depåavgift gör att med Aktiedirekt så får alla aktiesparare råd att sprida sina risker. Hos storbankerna kostar det 7 - 8 gånger så mycket som hos oss. Kostnaden hos oss är lika låg som hos de billigaste indexfonderna.", säger Johan Andersson, vd för Aktiedirekt. [REMOVED GRAPHICS] Aktiedirekts rapport om riskspridning finns tillgänglig på hemsidan www.aktiedirekt.se . För ytterligare information kontakta: Johan Andersson, VD Aktiedirekt, 08-505 98 101, 0733-449235, johan.andersson@aktiedirekt.se Aktiedirekt är en Internetmäklare. AD Aktiedirekt Fondkommission är bifirma till Nordnet Securities Bank AB. Aktiedirekt är kopplad till Nordnets marknadsledande systemplattform för Internethandel vilket ger högsta tillgänglighet och trygghet. Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00200/wkr0002.pdf