Sänker minimicourtaget till 9 kr

Report this content

Sänker minimicourtaget till 9 kr Från och med måndagen den 7 november sänks minimicourtaget för aktiehandel till 9 kr från tidigare 19 kr. "Med marknadens lägsta minimicourtage, 9 kr, blir det ännu billigare för aktiesparare att sprida sina risker genom att köpa flera olika aktieslag. 9 kr är inte ens en tiondel av storbankernas minimicourtage", säger Johan Andersson, vd på Aktiedirekt. Sedan starten den 22 september är kundtillströmningen mycket stark. Cirka 3000 anmälningar har hittills mottagits på hemsidan. För ytterligare information kontakta: Johan Andersson, VD Aktiedirekt, 08-505 98 101, 0733-449235, johan.andersson@aktiedirekt.se Aktiedirekt är en Internetmäklare. AD Aktiedirekt Fondkommission är bifirma till Nordnet Securities Bank AB. Aktiedirekt är kopplad till Nordnets marknadsledande systemplattform för Internethandel vilket ger högsta tillgänglighet och trygghet. Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00750/wkr0002.pdf