Aktieinvest lanserar en ny webbplats

Aktiespararnas dotterbolag och fondkommissionärsfirma, Aktieinvest FK AB, har lanserat en ny webbplats som i större utsträckning speglar bolagets unika sätt att erbjuda ett långsiktigt och tryggt sparande.

– I och med lanseringen av nya aktieinvest.se tydliggör vi Aktieinvests unika erbjudande att låta kunder köpa och månadsspara i andelar av aktier. Genom Aktieinvest unika AndelsOrder kan privatpersoner spara långsiktigt och kontinuerligt i enskilda aktier och portföljer och på så sätt slippa fondernas ofta dyra avgifter, säger VD Andreas Serrander.

I Aktieinvests AndelsOrder betalar spararen endast en avgift per affärstillfälle, oavsett antalet aktieslag som order omfattar. Det tillåter riskspridning redan från små belopp till låg avgift. I Aktieinvests unika utbud finns förutom svenska aktier även bolag från övriga världen, bland annat Berkshire Hathaway, Coca-Cola, L Oréal och Volkswagen.

Aktieinvests webbplats har fått en ny grafisk profil och en ny struktur som tagits fram efter omfattande användartester och intervjuer.

Stockholm 2009-02-10