Aktieinvest tar ansvar för sina sparare och bevakar teckningsrätterna i Swedbank och Billerud!

Aktiespararnas dotterbolag och fondkommissionärsfirma, Aktieinvest FK AB, arbetar för att säkerställa att småsparares rättigheter inte går förlorade när nu Swedbank och Billerud nu genomför sina emissioner.

–  Vi har under de senaste dagarna sett en diskussion kring att småsparare förlorar pengar för att man inte tillvaratar sina rättigheter i samband med emissioner. En sparare skall känna trygghet hos oss. Vi tar det ansvaret för våra kunder och säkerställer att inga teckningsrätter förfaller värdelösa för våra kunder, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

Aktieinvest har under årtionden tillgodosett att småsparare tillvaratar sina rättigheter i samband med emissioner.

–  Vi är en av få aktörer som bevakar småsparares intressen i samband med emissioner. Om en kund inte gör ett aktivt val kring hur man vill agera i en specifik emission säljer vi automatiskt teckningsrätterna över marknaden och investerar likviden i den underliggande aktien utan kostnad, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

Aktieinvest FK AB ansvarar för ett av Aktiespararnas tre strategiska verksamhetsområden, aktiehandelstjänster. Aktieinvest strävar efter att göra sina kunder till bättre sparare. En ledstjärna är att erbjuda aktiehandelstjänster som är anpassade efter medlemmarnas behov och önskemål.

Stockholm 2009-09-14

08-5065 1738

0708-57 1738

Aktieinvest FK AB är ett helägt dotterbolag till Sveriges Aktiesparares Riksförbund. Som värdepappersbolag och pensionssparinstitut står Aktieinvest FK AB under Finansinspektionens tillsyn. Aktieinvest FK AB erbjuder sparande i både fonder, enskilda aktier och färdiga portföljer.