Aktieinvest utser vice VD

Nätmäklaren Aktieinvest har under den senaste tiden ställt om verksamheten, bytt strategi, uttalat en ny digital ambition samt rekryterat till flera nyckelroller. Nu utser bolaget Mikael Näslund till vice VD. Mikael har tidigare arbetat som ekonomichef samt riskansvarig på Aktieinvest och har en bakgrund som revisor på Deloitte där han främst arbetade med finansiella bolag.

- Mikaels erfarenhet inom ekonomi, finansiering, risk samt compliance sammantaget med hans gedigna kunskap om Aktieinvest och Aktiespararkoncernen är ovärderlig för oss, säger Therese Lundstedt, VD Aktieinvest. Regelverken för värdepappersbolag som Aktieinvest ökar i samma takt som vi behöver utöka vår affär. Mikaels kompetens utgör därför en viktig del av vår affärsutveckling samt utvecklingen av Aktieinvest.

Aktiespararna uttalade en nysatsning på det helägda dotterbolaget Aktieinvest i februari 2015 då Therese Lundstedt rekryterades som ny VD. Förutom Tommie Ulvöy, IT-chef och ansvarig för den nya kundplattform som just nu utvecklas, har även erfarna utvecklare samt projektledare rekryterats till IT-satsningen.  Även Anna-Karin Krantz tillträdde som marknads- och försäljningschef i augusti 2015 med uppdrag att skapa en marknadsavdelning med fokus på digital försäljning.

- Aktieinvest befinner sig i ett spännande skede, med många förändringar som genomförs och planeras. Det känns därför som en rolig och spännande utmaning att ta ett större ansvar i ledningen, säger Mikael Näslund, ny vice VD.

Bolaget söker nu en ny riskansvarig att ersätta Mikael.

Therese Lundstedt, VD Aktieinvest
E-post: therese.lundstedt@aktieinvest.se

Mikael Näslund, vice VD
E-post: mikael.naslund@aktieinvest.se

Aktieinvest FK AB är ett helägt dotterbolag till Sveriges Aktiesparares Riksförbund. Som värdepappersbolag och pensionssparinstitut står Aktieinvest FK AB under Finansinspektionens tillsyn. Aktieinvest FK AB erbjuder sparande i både fonder, enskilda aktier och färdiga portföljer.