Köp aktier i Google och Wal-Mart Stores från 100 kr!

Aktiespararnas dotterbolag och fondkommissionärsfirma, Aktieinvest FK AB, gör det nu möjligt att köpa aktier i Google och Wal-Mart Stores även för småbelopp.

–  Genom att erbjuda våra kunder att investera i Google och Wal-Mart Stores redan från så små belopp som 100 kr påvisar vi en av de stora fördelarna med att kunna köpa andelar av aktier. För den som månadssparar och investerar i enskilda aktier hos Aktieinvest finns alltid möjligheten att göra balanserade portföljinvesteringar, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

Aktieinvest erbjuder handel i andelar av aktier i fler än 400 aktieslag från 14 olika marknader. Spararen betalar bara en avgift per affärstillfälle vilket tillåter investeringar i flera olika aktieslag och god riskspridning redan från små belopp samtidigt som avgifterna hålls på en låg nivå. Minsta investeringsbelopp är 100 kr per aktieslag. Eftersom investeringar sker per belopp och spararen erhåller så många aktier och andelar av aktier som sparbeloppet räcker till tillåts alltid balanserade portföljinvesteringar.

Aktieinvest FK AB ansvarar för ett av Aktiespararnas tre strategiska verksamhetsområden, aktiehandelstjänster. Aktieinvest strävar efter att göra sina kunder till bättre sparare. En ledstjärna är att erbjuda aktiehandelstjänster som är anpassade efter medlemmarnas behov och önskemål.

Stockholm 2009-02-24

Taggar: