Nu möjliggörs balanserade portföljinvesteringar även i mindre bolag till låga kostnader

Aktiespararnas dotterbolag och fondkommissionärsfirma, Aktieinvest FK AB, gör det nu möjligt att köpa också andelar av aktier noterade på Aktietorget samtidigt som utbudet av aktier från First North utökas.

– Vi gör det nu enklare för sparare att krydda sin aktieportfölj med mindre bolag som finns på Aktietorget och First North. Vi gör det nu möjligt att göra små balanserade investeringar även i mindre bolag till väldigt låga kostnader, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

Nya aktier i sortimentet för AndelsOrder är:

Aktietorget: Wiking Mineral, Innate Pharmaceutical, C-Rad B, Vitec B och XRF Analytical B.

First North: 2ENTERTAIN, Borevind, Bringwell, Cellavision, DIBS, Electra Gruppen, EOS Russia, Ework Scandinavia, Insplanet, Invisio Headsets, Lappland Goldming, Naxs Nordic, Opus Prodox, Pearl, Redbet Holding, Thetys Oil, Varyag Resources, Wesc och Victoria Park.

Aktieinvest erbjuder handel i andelar av aktier i fler än 400 aktieslag från 14 olika marknader. Spararen betalar bara en avgift per affärstillfälle vilket tillåter investeringar i flera olika aktieslag och god riskspridning redan från små belopp samtidigt som avgifterna hålls på en låg nivå. Minsta investeringsbelopp är 100 kr per aktieslag. Eftersom investeringar sker per belopp och spararen erhåller så många aktier och andelar av aktier som sparbeloppet räcker till tillåts alltid balanserade portföljinvesteringar.

Aktieinvest FK AB ansvarar för ett av Aktiespararnas tre strategiska verksamhetsområden, aktiehandelstjänster. Aktieinvest strävar efter att göra sina kunder till bättre sparare. En ledstjärna är att erbjuda aktiehandelstjänster som är anpassade efter medlemmarnas behov och önskemål.

Stockholm 2009-03-24