Aktiespararna rekryterar en av Sveriges främsta fastighetsanalytiker

Analysguidens analytikerteam utökas med fastighetsanalytikern Björn Rundquist.  Aktiespararna stärker därmed sin ställning som en av Sveriges största leverantörer av uppdragsanalys för noterade bolag, och den enda större aktören helt oberoende från banker och emissionsinstitut.

Björn Rundquist är fastighetsekonom och medgrundare till tidskriften Fastighetsvärlden, där han under 24 år var chefredaktör och ansvarig utgivare. Han har sedan 2010 verkat som fristående konsult och publicerat analyser kring fastighetsmarknaden samt verkat som programansvarig vid branschevenemang.

”Intresset för vårt analyserbjudande bland både mindre och större noterade bolag har ökat som en följd av Aktiespararnas oöverträffade räckvidd bland privatpersoner, vårt oberoende samt ett starkt analysteam med lång erfarenhet från investmentbanker och börsmedier. När en av Sveriges bästa och mest erfarna fastighetsanalytiker ansluter sig till vårt team kan vi nu erbjuda läsvärda, trovärdiga och högkvalitativa analyser inom så gott som alla branscher”, säger Joacim Olsson VD för Aktiespararna.

I mars i år stärkte Aktiespararna sitt analysteam med en ny analyschef, Johan Högberg, samt de erfarna aktieanalytikerna Joakim Kindahl, Catarina Ihre, Thomas Nilsson, Sten Westerberg och Johan Hellström.

Analysguidens uppdragsanalys är en växande verksamhet inom Aktiespararna. Bolag som vill öka transparensen och uppmärksamheten kring sin aktie uppdrar åt en extern analytiker att bevaka bolaget och regelbundet publicera analyser. Analyserna på Analysguiden är tillgängliga för alla.

Rekryteringen har skett via Melbi Executive Search.

För mer information, kontakta:

Johan Högberg, chef Analysguiden
073-438 91 01

Joacim Olsson, VD Aktiespararna
070-969 19 40

Aktiespararna är världens största medlemsorganisation för privatpersoner som sparar i aktier och fonder. Med objektiv kunskap, utbildningar och rådgivning guidas de cirka 70 000 medlemmarna till att bli framgångsrika sparare.