Analysguiden rekryterar ny chef och erfarna aktieanalytiker– Aktiespararna stärker positionen inom uppdragsanalys

Aktiespararna utökar sin organisation för aktieanalys och höjer kvaliteten ytterligare på sin uppdragsanalys för noterade bolag. En ny chef för Analysguiden samt flera väletablerade aktieanalytiker rekryteras till organisationen.

Till ny chef för Analysguiden har Johan Högberg, mångårig börsredaktör på Affärsvärlden, värvats. Till uppdragsanalysen knyts dessutom flera erfarna aktieanalytiker, bland andra:

• Joakim Kindahl, tidigare aktieanalytiker vid Carnegie och Pareto samt ekonom på Lundin Petroleum.
  • Catarina Ihre, tidigare investor relations-ansvarig hos Electrolux, SSAB, Lundin Mining samt aktieanalytiker vid Nordea, Deutsche Bank och Handelsbanken.
  • Thomas Nilsson, tidigare aktieanalytiker och kapitalförvaltare vid Brummer & Partners, Erik Penser och Öhman.
  • Sten Westerberg, journalist och tidigare aktieanalytiker vid Öhman, Swedbank och Redeye.
  • Johan Hellström, aktieanalytiker och tidigare vd för börsnoterade A3.

Dessa rekryteringar kompletterar Aktiespararnas befintliga analysorganisation.

”I dag utför Aktiespararna uppdragsanalys för över 70 noterade bolag som vill öka uppmärksamheten och transparensen kring sitt bolag. Med 66 000 medlemmar som mottagare och som enda större leverantör med ett oberoende från företagsaffärer (corporate finance) stärks nu vårt erbjudande till bolagen ytterligare. Rekryteringarna innebär att vi utvecklar analystjänsten med säkerställd kvalitet, samtidigt som vi möter efterfrågan från nya kunder”, säger Joacim Olsson, VD för Aktiespararna.

Uppdragsanalys är en växande verksamhet inom Aktiespararna som utöver bolagsanalys även omfattar exempelvis investerarevent och videointervjuer, vilka distribueras via Aktiespararna.se.

Rekryteringarna har skett i samarbete med Melbi Executive Search.

För mer information, kontakta:

Johan Högberg, chef Analysguiden
073-438 91 01

Joacim Olsson, VD Aktiespararna
070-969 19 40

Aktiespararna är världens största medlemsorganisation för privatpersoner som sparar i aktier och fonder. Med objektiv kunskap, utbildningar och rådgivning guidas de 66 000 medlemmarna till att bli framgångsrika sparare.