Topprankad detaljhandelsanalytiker till Aktiespararna

Aktiespararna fortsätter att stärka kapaciteten inom uppdragsanalys för noterade bolag. Rolf Karp, aktieanalytiker inom detaljhandel och servicebolag, ansluter till Analysguidens analytikerteam.

Rolf Karp har bland annat rankats som Europas bästa detaljhandelsanalytiker (Starmine/Thomson Reuters) och var under många år aktieanalytiker hos Pareto Öhman. Han har också varit verksam inom Handelns Utredningsinstitut och som vice vd på New Wave Group.

”Aktiespararna satsar stort för att leverera en trovärdig analysprodukt och marknadens bästa erbjudande inom uppdragsanalys där vi i dag är en av Sveriges största leverantörer. I år har vårt analysteam utökats med åtta seniora aktieanalytiker, var och en med stark branschkompetens och lång aktiemarknadserfarenhet. I kombination med Aktiespararnas oberoende från bank och emissionsinstitut samt starka förankring bland privatinvesterare erbjuder vi en helt unik produkt för noterade bolag”, säger Joacim Olsson VD för Aktiespararna.

Analysguidens uppdragsanalys är en växande verksamhet inom Aktiespararna. Bolag som vill öka transparensen och uppmärksamheten kring sin aktie uppdrar åt en extern analytiker att bevaka bolaget och regelbundet publicera analyser. Analyserna på Analysguiden är tillgängliga för alla.

I mars i fjol stärkte Aktiespararna sitt analysteam med en ny analyschef, Johan Högberg, samt de erfarna aktieanalytikerna Joakim Kindahl, Catarina Ihre, Thomas Nilsson, Sten Westerberg och Johan Hellström. I december anslöt även fastighetsanalytikern Björn Rundquist till teamet.

Rekryteringen har skett via Melbi Executive Search.

För mer information, kontakta:

Johan Högberg, chef Analysguiden
073-438 91 01

Joacim Olsson, VD Aktiespararna
070-969 19 40

Aktiespararna är världens största medlemsorganisation för privatpersoner som sparar i aktier och fonder. Med objektiv kunskap, utbildningar och rådgivning guidas de cirka 70 000 medlemmarna till att bli framgångsrika sparare.