Nya webfilmer ger snabb och bra service

Svenska Alde är redan marknadsledande med värmesystem för husbilar och husvagnar i Europa. Nu är resten av världen på väg att upptäcka den tysta, behagliga värmen.  Företagets kraftiga expansion har resulterat i ett större behov av utbildning av verkstäder, något som Alde löst på ett smart sätt genom en serie filmer på Youtube.

– Med våra nya filmer kan verkstäder lätt felsöka, reparera och serva våra värmesystem, var kunden än befinner sig, säger Håkan Streimer, Sales & Marketing Manager Alde.

Remote Customer Service är en ny serie webbaserade filmer på engelska med instruktioner på hur man felsöker, reparerar och servar Alde systemets enkla och genialiska uppbyggnad. Filmerna är framtagna för professionella användare och återförsäljare världen över och ska i slutändan ge campare snabbare och bättre service. Redan i dag finns en mängd verkstäder som både kan serva Aldes värmesystem och hjälpa till om ett fel skulle dyka upp på semestern.

– Det här är ett helt nytt sätt att jobba och vi är vägvisare i branschen. Vi är nya på den amerikanska marknaden och har små resurser på plats än så länge som förväntas ge support till hela landets verkstäder. Med vår nya Remote Customer Service kan verkstäderna nu snabbt och enkelt på egen hand serva våra värmesystem. Nästa steg är att ta fram filmerna på tyska och franska., säger Håkan Streimer på Alde.

Svenska Alde tillverkar värmesystem för husbilar och husvagnar. Efter dryga 60 år ligger företagets huvudkontor och tillverkning än i dag i Färlöv utanför Kristianstad. Alde är världsledande inom sitt område och finns representerade i ett stort antal länder. 2014 kommer företaget att ha starkt fokus på tillväxt, framför allt på den amerikanska marknaden.

För att se Aldes filmer, gå in på https://www.youtube.com/user/kingsofcomfort

För att läsa mer om Alde och hitta närmaste verkstad, gå in på www.alde.se

För att ladda ner Aldes service app, gå in på www.alde.se, appstore eller googleplay

För att ladda ner högupplösta bilder, gå in på www.alde.se