Nytt avtal ger snabb hjälp med värmepannan

Från maj kommer campare med svenska Aldes värmesystem att kunna slappna av även i Frankrike. Ett 20-tal nya serviceverkstäder står redo att ta sig an värmesystem i husbilar och husvagnar direkt.

– Aldes värmesystem är väldigt pålitliga. Vi har redan ett fungerande servicenät i övriga Europa och nu är det förstärkt även i Frankrike, säger Håkan Streimer, Sales & Marketing Manager Alde.

Under vintern har personal från svenska Alde i Färlöv utanför Kristianstad varit i Frankrike för att utbilda 20 utvalda serviceverkstäder. Nu står verkstäderna redo att serva husbilar och husbilar utrustade med Aldes värmesystem som av någon anledning inte fungerar. Alde har valt ut 20 märkesoberoende verkstäder över hela Frankrike.

Vi har redan fungerande service i Europa, från och med i sommar finns det utökad service även i Frankrike. Med de nya serviceverkstäderna kommer servicen att bli både snabbare och bättre än tidigare, säger Håkan Streimer.

Svenska Alde tillverkar värmesystem för husbilar och husvagnar. Efter dryga 60 år ligger företagets huvudkontor och tillverkning än i dag i Färlöv utanför Kristianstad. Alde är världsledande på sitt område och finns representerade i ett stort antal länder. 2014 kommer företaget att ha starkt fokus på tillväxt framför allt på den amerikanska marknaden.

För att läsa mer om Alde, gå in på www.alde.se

För att hitta en lista över de verkstäder som Alde slutit avtal med i Frankrike, ladda ner Alder app eller gå in på Aldes hemsida www.alde.se

För att ladda ner högupplösta bilder, gå in på www.alde.se

För frågor och mer information, kontakta gärna:

Karin Pontén, presskontakt Vår pr-byrå, +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Taggar: