Alecta huvudsponsor av Vasaloppet

Tjänstepensionsföretaget Alecta går in som huvudsponsor till Vasaloppet 2009.

Vasaloppet associeras bland annat med folkrörelse, motion, hälsa och välmående. Det krävs också långsiktighet och målmedvetenhet för att nå framtida segrar.

– Långsiktighet och målmedveten strävan är också värden som Alecta står för. Därför är det naturligt för oss att sponsra Vasaloppet med anor från Gustav Vasa, säger Alectas kommunikationschef Eric Österberg.

För att klara av ett Vasalopp krävs långsiktig träning och energisnål åkning. Alectas upplever att motsvarande förutsättningar finns på tjänstepensionsmarknaden där långsiktighet i förvaltning och låga kostnader är avgörande för att nå uppskattning hos kunderna.

– Vi blev väldigt glada och hedrade över att bli tillfrågade om vi ville sponsra Vasaloppet. Satsningen blir ett led i vårt eget varumärkesarbete där vi vill öka kännedomen om tjänstepensioner och Alectas produkter. Vi är normalt mycket restriktiva med sponsringsåtaganden men känner att i det här fallet ger det mervärde tillbaka till både privat- och företagskunder, säger Eric Österberg.

Eric Österberg, kommunikationschef, Alecta
Telefon: 08-441 60 20, 070-794 77 80