Alecta utser vice vd:ar

Tjänstepensionsföretaget Alecta har utsett Katarina Thorslund och Per Frennberg till vice verkställande direktörer.

Alectas styrelse har vid sitt senaste styrelsemöte utsett Katarina Thorslund och Per Frennberg till vice verkställande direktörer. Båda ingår sedan tidigare i Alectas företagsledning och fortsätter i nuvarande befattningar.

Katarina Thorslund, chef för Ekonomi och Aktuarie, har sammantaget arbetat i Alecta i drygt tjugo år och som chefaktuarie sedan 2005. Katarina har en examen från Matematikerlinjen och har arbetat i ledande befattningar inom försäkringsbranschen sedan 1995.

Per Frennberg är chef för Kapitalförvaltning sedan 2009. Han har arbetat i olika befattningar inom Alectas kapitalförvaltning sedan 1995. Per är fil. dr i nationalekonomi och har tidigare arbetat som forskare och universitetslektor.

Högupplösta bilder på Per och Katarina:

För mer information, kontakta gärna
Staffan Grefbäck, vd, telefon 08-441 65 62
Johan Anderson, presschef, telefon 070-288 68 11

Alecta har förvaltat tjänstepensioner sedan 1917. Vi står på kundernas sida med ett enda fokus - att erbjuda trygghet under och efter arbetslivet. Det gör vi genom att ha en bättre avkastning än branschen och dessutom låga kostnader. Vi förvaltar cirka 500 miljarder kronor åt våra ägare som är 1,8 miljoner privatkunder och 30 000 kundföretag.

Taggar: