Sveriges första KBT-applikation presenteras

Välkommen till Psykologifabriken nu på torsdag kl 11-12 då Alecta tillsammans med Psykologifabriken presenterar Sveriges första KBT-app för Iphone.

På mötet kommer Psykologifabrikens psykologer demonstrera hur man kan använda en helt ny applikation för att träna på egna beteenden. För den som vill komma igång med appen, antingen för att stå emot något (exempelvis rökning) eller komma igång med något (exempelvis träning), erbjuds på plats även individuell vägledning av psykolog.

Appen är framtagen för att ge människor ett verktyg att ändra sitt beteende på områden där man kanske tycker att man för ofta är för kortsiktig.

Tid: Torsdag 2 december kl 11.00-12.00

Plats: Psykologifabriken, Birger Jarlsgatan 18A, 5 tr

Innehåll:

- Johan Anderson, presschef Alecta, inleder.

- Oskar Henrikson, leg. psykolog vid Psykologifabriken, introducerar varför KBT kan hjälpa mot kortsiktighet. Sedan beskriver han hur appen fungerar samt ger exempel på beteenden som kan förändras med applikationens hjälp.

- Johan Anderson redogör för Alectas engagemang i kortsiktighet.

- Möjlighet att testköra appen.

Lunchmacka serveras på plats.

Anmäl dig till pressträffen genom att maila Johan Anderson, presschef på Alecta: johan.anderson@alecta.se

För mer information och anmälan
Johan Anderson, presschef, Alecta, johan.anderson@alecta.se, 070-288 68 11

Alecta har förvaltat tjänstepensioner sedan 1917. Vi står på kundernas sida med ett enda fokus - att erbjuda trygghet under och efter arbetslivet. Det gör vi genom att ha en bättre avkastning än branschen och dessutom låga kostnader. Vi förvaltar drygt 480 miljarder kronor åt våra ägare som är 1,8 miljoner privatkunder och 30 000 kundföretag.