Alelion Energy Systems (publ) publicerar årsredovisning för 2020

Årsredovisningen sammanfattar 2020 års utveckling, verksamheten och räkenskaper samt ger en inblick i bolagets strategi, marknadsförutsättningar och hållbarhet.

”Vi har fler lösningar som är färdigutvecklade för marknaden där både kunderna och slutanvändarna nu i ökande utsträckning tar tag i sin omställning.” inleder Åsa Nordströms sitt VD-ord.

Alelions årsredovisning kan laddas ned som en pdf på https://alelion.com/finansiella-rapporter/  Årsredovisningen är uppbyggd som en läsvänlig och interaktiv PDF-fil där förflyttning mellan de olika avsnitten sker enkelt med hjälp en navigeringsmeny.

Åsa Nordström, vd, Alelion Energy Systems AB

VD Åsa Nordström  +46 702 90 18 58,
e-post: asa.nordstrom@alelion.com

Alelions största ägare är Pegroco Invest och Fouriertransform. Bolagets aktie (ALELIO) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.