Alelion Energy Systems (publ) publicerar årsredovisning för 2019 med information avseende påverkan från Coronavirusets spridning

Alelion Energy Systems har nu publicerat sin årsredovisning för 2019 på bolagets hemsida. I årsredovisningen finns uppdaterad information om hur bolaget påverkats av den pågående Covid 19- pandemin.
Pandemin har gjort att Alelions kunder blivit mer avvaktande och att det tar längre tid för dem att komma till beslut, men utöver det kan bolaget i nuläget inte uppskatta påverkan mer i detalj.

I den nu publicerade årsredovisningen för 2019 har förvaltningsberättelsen uppdaterats med information angående påverkan från pandemin orsakad av Covid 19. Förvaltningsberättelsen innehåller följande avsnitt avseende pandemin:

Covid 19

Den pågående krisen avseende influensan Covid 19 samt påföljande effekter av nedstängda länder, arbetsplatser och flygplatser påverkar även Alelion och dess kunder. Alelions kunder är aktiva inom all typ av materialhantering samt frakt och arbetsfordon och berörs på olika sätt av krisen. Omfattningen är fortfarande svår att uppskatta men tydligt är att beslutsvägar är längre och mer avvaktande vilket skapar en osäkerhet kring nya ordrar. Pågående utvecklingsprojekt anses inte vara i farozonen utan fokus på projekt inom elektrifiering är fortsatt i fokus.

Åsa Nordström, vd, Alelion Energy Systems AB

Direktlänk till pressmeddelande, rapporter, prospekt och bolagsbeskrivning: https://www.alelion.com/sv/investerare

Alelion tillverkar kundanpassade batterisystem baserade på litiumjonteknologi. Alelion hjälper sina kunder att lyckas med elektrifiering av industrifordon och växla över till en mer hållbar energianvändning. Med effektiva lösningar, en automatiserad produktion och en energigivande attityd, strävar Alelion ständigt framåt, för en bättre morgondag. Alelion har sitt huvudkontor i Göteborg och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. We have and give the power to change. alelion.com

Alelions största ägare är Pegroco och Fouriertransform. Bolagets aktie (ALELIO) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.

VD Åsa Nordström  +46 702 90 18 58, e-post: asa.nordstrom@alelion.com