Fouriertransform och Pegroco kommer teckna för 18 333 333 teckningsoptioner i TO2, motsvarande ett teckningsbelopp om 6,1 MSEK

Alelion Energy Systems har idag informerats att två av bolagets största ägare, Fouriertransform och Pegroco kommer teckna för 18 333 333 teckningsoptioner i TO2, motsvarande ett teckningsbelopp om 6,1 MSEK till det fastställda lösenpriset om 1,0 SEK.

Lösenperioden för Alelions teckningsoptioner (TO2) pågår till och med fredagen med 28 maj 2021. Tre (3) teckningsoptioner ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Alelion. Enligt villkoren ska lösenpriset vara 1,0 SEK. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner kommer Alelion att tillföras cirka 25 MSEK före emissionskostnader.

Åsa Nordström, vd, Alelion Energy Systems AB
E-mail: asa.nordstrom@alelion.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 18 maj 2021 kl. 8:30 CET.

Alelions största ägare är Fouriertransform, Blomqvist Listed Sustainability och Pegroco Holding. Bolagets aktie (ALELIO) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.