Sista dag för handel med Alelions teckningsoptioner av serie TO2

Nyttjandeperioden av de teckningsoptioner av serie TO2 som emitterades i samband med Alelion Energy Systems AB (“Alelion” eller “Bolaget”) företrädesemission av units under november 2020 pågår fram till och med fredag, den 28 maj 2021. Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO2 på Nasdaq First North Growth Market är i morgon, den 26 maj 2021. Tre (3) teckningsoptioner ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Alelion till en kurs om 1,0 SEK. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner kommer Alelion att tillföras cirka 25 MSEK före emissionskostnader.

Instruktioner om tillvägagångssätt för att teckna aktier finns i det pressmeddelande som Alelion publicerade den 14 maj 2021 på Alelions hemsida, www.alelion.com.

Förvaltarregistrerade innehavare (innehav på aktiedepå, ISK-konto eller kapitalförsäkring) av teckningsoptioner TO2 ska anmäla lösen av teckningsoptioner genom att kontakta sin förvaltare och följa förvaltarens instruktioner avseende teckning och betalning. Notera att olika förvaltare har olika handläggningstider.

Direktregistrerade innehavare (innehav på VP-konto) av teckningsoptioner av serie TO2 ska anmäla lösen av teckningsoptioner genom att fylla i och skicka in anmälningssedel för inlösen, så att denna är Aktieinvest tillhanda senast den 28 maj 2021 kl. 17.00. Anmälningssedel finns tillgängligt på Bolagets, emissionsinstitutets och Redeye AB:s respektive hemsidor (www.alelion.com, www.aktieinvest.se, www.redeye.se).

Notera att teckningsoptionerna som inte nyttjats före den 28 maj 2021 förfaller utan värde. Innehavare som inte önskar nyttja sina teckningsoptioner kan sälja dessa senast den 26 maj 2021.

Rådgivare
Redeye AB är finansiell rådgivare, Setterwalls Advokatbyrå AB legal rådgivare och Aktieinvest FK AB agerar emissionsinstitut i transaktionen.

Åsa Nordström, vd, Alelion Energy Systems AB

E-mail: asa.nordstrom@alelion.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 25 maj 2021 kl. 13:00 CET.

Alelions största ägare är Fouriertransform, Blomqvist Listed Sustainability och Pegroco Holding. Bolagets aktie (ALELIO) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.