Sista dag för handel med BTU och första handelsdag för TO2

Sista dag för handel med Alelion Energy Systems AB:s (”Alelion” eller ”Bolaget”) BTU (betald tecknad unit) är torsdag den 12 november 2020 och stoppdagen är måndag den 16 november 2020. Första handelsdag för teckningsoptioner av serie TO2 2020 är torsdag 12 november 2020.

I företrädesemissionen, som avslutades den 14 oktober 2020, gav Bolaget ut units bestående av aktier och teckningsoptioner. I samband med företrädesemissionen genomförde Bolaget en överteckningsoption. Båda emissionerna tillförde Alelion cirka 68,2 MSEK före emissionskostnader. Vid fullt nyttjande av teckningsoptionerna av serie TO2 kan Bolaget därtill komma att tillföras ytterligare cirka 25-44 MSEK före emissionskostnader (beroende på slutligt fastställd teckningskurs för de nya aktier som kan komma att tecknas genom utnyttjande av teckningsoptionerna). Lösenperioden pågår mellan 14-28 maj 2021.

Företrädesemissionen har nu registrerats hos Bolagsverket och sista dag för handel med BTU är den 12 november 2020. Stoppdagen är den 16 november 2020 och aktier och teckningsoptioner av serie TO2 beräknas finnas på respektive VP-konto/depå den 18 november 2020.

Första handelsdag för teckningsoptioner av serie TO2 är 12 november 2020.

Rådgivare
Redeye AB var finansiell rådgivare, Setterwalls Advokatbyrå AB legal rådgivare och Aktieinvest FK AB agerade emissionsinstitut i transaktionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Åsa Nordström, VD Alelion Energy Systems

Tel: +46 702 90 18 58
asa.nordstrom@alelion.com

Om Alelion

Alelion tillverkar kundanpassade batterisystem baserade på litiumjonteknologi. Alelion hjälper sina kunder att lyckas med elektrifiering av industrifordon och växla över till en mer hållbar energianvändning. Med effektiva lösningar, en automatiserad produktion och en energigivande attityd, strävar Alelion ständigt framåt, för en bättre morgondag. Alelion har sitt huvudkontor i Göteborg och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. We have and give the power to change. alelion.com

Alelions största ägare är Pegroco och Fouriertransform. Bolagets aktie (ALELIO) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.

VD Åsa Nordström  +46 702 90 18 58, e-post: asa.nordstrom@alelion.com