Aleris får ny koncernchef

Stanley Brodén, tidigare verksam i Capio, blir ny koncernchef för vårdföretaget Aleris.

- Det ska bli både roligt och utmanande att leda Aleris i ett sådant spännande skede i sin utveckling. Aleris är verksamma på en mycket intressant marknad som just nu är i stark förändring och jag ser stora möjligheter för Aleris att flytta fram positionerna ytterligare. Det jag kan bidra med är främst min långa erfarenhet av sjukvård, både på nationell och internationell nivå, säger Stanley Brodén, blivande koncernchef i Aleris.

- Med sin djupa kunskap om de marknader Aleris är verksam på och sin erfarenhet av att utveckla företag i nära samarbete med kunderna, kan Stanley hjälpa Aleris att ta nästa steg i sin utveckling, säger Sören Mellstig, styrelseordförande i Aleris.

Stanley tillträder som koncernchef för Aleris den 1 april.

Om Stanley Brodén
Stanley har en bakgrund som landstingsdirektör och sjukhusdirektör, bl a för Sahlgrenska Universitetssjukhuset, och arbetade under sju år i Capiokoncernen. Under perioden 2004-2007 var han vice koncernchef för Capio med ansvar för att utveckla deras långsiktiga expansionsstrategi med etableringar inom nya marknader och marknadssegment.