Målet har arbetat för ungdomar i 10 år

För 10 år sedan startade Målet i Sverige sin verksamhet. Det firas idag med en seminariedag för kunder och andra intressenter på Nurnberghuset i Stockholm, där bl a den kände författaren Ben Furman deltar.

- I 10 års tid har vi framgångsrikt arbetat med att lyfta ungdomars värde i samhället. Vi har gjort det genom att erbjuda praktisk yrkesutbildning och individuell coaching för ungdomar med psykosocial problematik. Idag finns vi över hela landet och breddar nu vårt utbud av tjänster. Den senaste satsningen är egna behandlingshem för de ungdomar som behöver en tryggare och stabilare övergång till öppenvård – sk. TimeOut-hem, berättar Kent Henningsson, VD.

- Nu firar vi 10 år av engagemang, glädje, relationer och coaching, säger Thomas Eriksson, en av tre grundare till företaget. Det har varit en resa kantad av positiva upplevelser och erfarenheter. Men också en resa där vi stött på utmaningar, utvecklat verksamheten och faktiskt byggt upp något vi är mycket, mycket stolta över, avslutar Thomas.