Alert Alarm bäst i test!

Report this content

Tidningen PC för Alla har utsett Alert Alarm till bäst i test. Sex stycken populära larmlösningar för den svenska hemmamarknaden var utvalda i en omfattande jämförelse gällande bland annat montering, funktionalitet och pris.

Ett viktigt kriterium i testet var att det skulle gå att montera larmet för egen hand, därför finns aktörer som enbart levererar larm med professionella installatörer inte med. De stora fördelarna med Alert Alarm enligt PC för Allas test är att det är enkelt att installera och använda samt är mycket flexibelt och kan styras via app, dessutom ingår väktartjänst.
Så här skriver PC för Allas Peter Sjödin i testet om Alert Alarm:

Installationen är enkel. Det kan ta lite tid att fästa alla sensorer i väggar och tak, men den medföljande handboken visar hela förfarandet mycket pedagogiskt, med tydliga bilder. Samtliga sensorer är trådlösa och ansluter automatiskt till huvudenheten, och när vi funktionstestade systemet funkade allt perfekt från första början.” Och journalisten Peter Sjödin avslutar testet av Alert Alarm med följande text:

”Alert Alarms larmlösning känns gedigen och heltäckande. Det finns visserligen inte särskilt många olika extra sensorer att köpa till, men det fåtal som finns täcker in det mesta som kan tänkas hända i ditt hem. Om du vill ha ett pålitligt skydd för din bostad är detta ett bra val, och Alert Alarm tar hem segern i vårt test.”

Läs hela testet på: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637625/test-hemlarm

- Att bli utsedd till testvinnare är riktigt roligt eftersom det är ett kvitto på att vår långa erfarenhet av gör-det-själv hemlarm gör skillnad i folks vardag. Flera av de kunder som kommit till oss under dessa 20 år som vi varit aktiva i branschen är händiga individer som gillar att fixa själva och som vill köpa riktigt bra produkter till ett mycket bra pris. Det här stödjer oss i vår ambition att växa ytterligare och göra fler svenska hushåll trygga att komma hem till, säger Alert Alarms VD Nicklas Manns.

Presskontakt:
Nicklas Manns, CEO 0705-53 11 26 alt. nicklas.manns@alertalarm.se

Om Alert Alarm
Alert Alarm AB utvecklar, tillverkar och marknadsför Sveriges mest köpta trådlösa hemlarm med fria väktarutryckningar. Detta prisvärda larm skyddar 50,000 svenska hushåll mot inbrott, brand och vattenskador. Larmet kan monteras utan förkunskaper samt styras via Alerts egen app oavsett var du befinner dig. Larmet är certifierad enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 27001 - kvalitet, miljö och information. Allt för att erbjuda kunderna tjänster och produkter av högsta kvalitet. För mer information besök: www.alertalarm.se

Taggar: