Alfa-kassan expanderar i Ljusdal

Report this content

Med en lågkonjunktur som står för dörren och en befarad högre arbetslöshet förbereder sig Alfa-kassan för ett högre tryck. Verksamheten expanderar därför i Ljusdal och 10 nya medarbetare har anställts.

Alfa-kassan har kontor i Sundbyberg, Borås, Hemse och Ljusdal. Idag har Alfa-kassan cirka 210 anställda, varav 44 arbetar i Ljusdal. Alfa-kassan grundades 1998 och har funnits i Ljusdal sedan dess.

”Vi ser potentialen i att ha en större verksamhet i Ljusdal och vi välkomnar nya medarbetare. Det känns extra roligt att kontoret i Ljusdal expanderar så kraftigt eftersom vi har varit verksamma där i 25 år. Våra lokalkontor är betydelsefulla för att verksamheten ska kunna bedrivas effektivt.” säger Katrin Dal, kassaföreståndare på Alfa-kassan.

Än så länge ser inte Alfa-kassan ökade volymer av ersättningsansökningar men står förberedda för att kunna ge bästa möjliga service åt kunderna.

Med en lågkonjunktur som står för dörren och en befarad högre arbetslöshet förbereder vi oss på Alfa-kassan inför ett högre tryck. Därför är våra nya kollegor i Ljusdal ett välkommet och viktigt tillskott till vår personalstyrka.

För mer information kontakta:
Katrin Dal, kassaföreståndare
katrin.dal@alfakassan.se
073-539 97 71

Alfa-kassan är en av Sveriges 24 a-kassor. Alfa-kassan är inte bunden till något fackförbund eller andra intresseorganisationer. Alla kan gå med oavsett yrke eller anställningsform. Alfa-kassan betalar ut grundersättning och inkomstbaserad ersättning till sina anslutna. Till skillnad från andra a-kassor betalar Alfa-kassan även ut grundersättning till de som inte är anslutna eller inte är medlemmar i en annan a-kassa.

Taggar: