Normaliserade väntetider på Alfa-kassan

Report this content

Under vecka 24 nåddes åter normala väntetider på Alfa-kassan efter den stora ärendetillströmning som uppstod till följd av corona-pandemins effekter på svensk arbetsmarknad.

Under vecka 24 nådde Alfa-kassan normala väntetider. Väntetiden är för närvarande 5 veckor. Alfa-kassan fick till följd av corona-pandemins effekter på arbetsmarknaden snabbt och oväntat många ärenden att hantera och fatta beslut i. Som mest hade kassan 22 veckors väntetid. Efter mer än ett års hårt arbete råder nu normala väntetider hos Alfa-kassan – något som gläder Olle Åkerlund, tf. kassaföreståndare på Alfa-kassan.

”Organisationen har slitit hårt och har dessutom fått avgörande hjälp från branschorganisationen Sveriges a-kassor och andra a-kassor som på olika sätt hjälpt till att hantera ärendemängden. Ett stort tack till alla som bidragit till att lösa situationen för Alfa-kassan. Tillsammans går vi stärkta ur krisen.” – berättar Olle Åkerlund.

Kontaktuppgifter för press:

www.alfakassan.se

070-647 15 30 (Olle Åkerlund, tf. kassaföreståndare för Alfa-kassan)
076-128 96 00 (Alfa-kassans pressjour)

Om Alfa-kassan
Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges 25 a-kassor. Det är den enda a-kassan som är fristående från fackförbund och intresseorganisationer. Alfa-kassan välkomnar alla oavsett yrke eller bransch. Alfa-kassan betalar ut grundersättning till både anslutna och till de som inte är medlemmar i en a-kassa. Alfa-kassan betalar ut inkomstbaserad ersättning till de som har varit anslutna i minst 12 månader.

För mer information besök www.alfakassan.se.

Taggar: