Alfa Laval utser ny ansvarig för investerarrelationer

Alfa Laval meddelar idag att Johan Lundin kommer att ta rollen som ansvarig för investerarrelationer (IR) från och med 17 augusti 2020. Johan har en gedigen bakgrund inom IR och har under de senaste tio åren arbetat som Investor Relations Manager för svenska företag som Axis Communications, Assa Abloy och nu senast för Dometic.

“Det gläder mig att Johan Lundin har accepterat rollen som IR Manager. Hans kunskap om IR-funktionen och hans erfarenhet av att navigera i den finansiella marknaden blir en tillgång”, säger Jan Allde, CFO för Alfa Laval Group. “Det säkerställer en fortsatt hög servicenivå till finansmarknaden.”

Gabriella Grotte, som har haft rollen som IR manager sedan 2008, arbetar sedan en tid som redaktör för företagets externa och interna kommunikation. Joel Davidsson, som tillfälligt har haft rollen som IR manager, kommer stegvis att gå tillbaka till sin roll som ansvarig för Group Finance Planning & Analysis.

Jan Allde

CFO,
Tel: +46 46 289 18 72

Mobile: +46 725 40 11 08

Alfa Laval är inriktat på områdena energi, marin, livsmedel och vatten. Bolagets världsledande expertis, produkter och service är viktiga framgångsfaktorer för ett brett spektrum av kunder i ett 100-tal länder. Genom att optimera deras processer, skapa ansvarsfull tillväxt och ligga i spetsen för teknikutvecklingen hjälper vi dem att uppnå såväl sina affärs- som hållbarhetsmål. Alfa Lavals innovativa teknologier används för att rena, förädla och återanvända material och naturresurser. De bidrar till förbättrad energieffektivitet och värmeåtervinning, effektiviserad vattenrening samt minskade utsläpp. Vår ständiga drivkraft är att bidra till en positiv utveckling för våra kunder, likaväl som för oss människor och vår planet. Vi gör världen bättre, varje dag. Helt i linje med vårt motto Advancing better ™. Alfa Laval har cirka 17 500 anställda och hade 2019 en omsättning på cirka 46,5 miljarder kronor. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX.