Inbjudan till Alfa Lavals telefonkonferens för det fjärde kvartalet

Alfa Lavals rapport för det fjärde kvartalet publiceras den 4 februari klockan 07:30. Telefonkonferensen startar klockan 08:30.

För att delta i telefonkonferensen - som leds av Alfa Lavals VD och koncernchef Tom Erixon, samt finans- och ekonomidirektör Jan Allde - registrera er via länken nedan. Vid registrering erhålls telefonnummer, deltagarkod samt konferenskod. Vänligen ring in 10 minuter före utsatt starttid.

Telefonkonferensen kan även följas i realtid via en webbsändning. Länken till denna sändning kommer att finnas tillgänglig på www.alfalaval.se/investerare.

För att lyssna på telefonkonferensen i efterhand kan ni ringa +44 (0)3333 0097 85, konferens ID 74 59 933. Inspelningen finns tillgänglig till och med förmiddagen den 6 februari. Efter det får ni gå till www.alfalaval.se/investerare för att se och lyssna på webbsändningen.

Kontaktpersoner:

Joel Davidsson

Beata Ardhe

Taggar:

Alfa Laval är inriktat på områdena energi, marin, livsmedel och vatten. Bolagets världsledande expertis, produkter och service är viktiga framgångsfaktorer för ett brett spektrum av kunder i ett 100-tal länder. Genom att optimera deras processer, skapa ansvarsfull tillväxt och ligga i spetsen för teknikutvecklingen hjälper vi dem att uppnå såväl sina affärs- som hållbarhetsmål. Alfa Lavals innovativa teknologier används för att rena, förädla och återanvända material och naturresurser. De bidrar till förbättrad energieffektivitet och värmeåtervinning, effektiviserad vattenrening samt minskade utsläpp. Vår ständiga drivkraft är att bidra till en positiv utveckling för våra kunder, likaväl som för oss människor och vår planet. Vi gör världen bättre, varje dag. Helt i linje med vårt motto Advancing better ™. Alfa Laval har cirka 17 500 anställda och hade 2019 en omsättning på cirka 46,5 miljarder kronor. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX.