Kungsholms och ICM:s utlandstransporter till Alfa Quality Moving

Report this content

Alfa Quality Moving AB är marknadsledande i Sverige inom segmentet utlandsflyttar och utför årligen över 5 000 flyttuppdrag över hela världen. Den 1 augusti 2011 kommer Alfa Quality Moving att från ICM Kungsholms AB överta varumärket ”Kungsholms” och ICM:s utlandstransporter. Därmed tar Alfa Quality Moving steget mot en framtida nordisk fristående lösning som kan hävda sig på den internationella marknaden.

– "Kungsholms" är ett starkt varumärke med en mycket lång och gedigen historia. Vi är stolta över att nu kunna presentera Kungsholms och ICM:s utlandstransporter som en del av Alfa Quality Moving, säger vice vd och marknadschef Michael Skoglund. Förhoppningen är att skapa nya relationer på marknaden och på så sätt stärka Alfa Quality Movings eget varumärke.

Alfa Quality Moving har tillsammans med sina utvalda transportörer höga miljömål och arbetar hårt för att öka fyllnadsgraden på lastbilar som kör i Europa. Med hjälp av Kungsholms och ICM:s utlandstrafik kan fyllnadsgraden på fordonen höjas, vilket i sin tur hjälper till att leva upp till satta miljömål. En fyllnadsgrad från dagens nivåer upp till 73-74 procent ger ett minskat årligt CO2-utsläpp med nära 100 ton.

Förvärvet innebär också att Alfa Quality Moving kommer att kunna dra stor nytta av ICM Kungsholms utlandserfarenheter på den växande ryska och östeuropeiska marknaden.

– Servicen gentemot våra kunder kommer att bli ännu bättre när vi nu ökar trafiken med fler avgångar mot Ryssland och övriga delar av Östeuropa, säger vd för Alfa Quality Moving, Kenneth Egelrud.

Kenneth Egelrud, vd Alfa Quality Moving AB
tfn 0702-88 98 24
e-post Kenneth.Egelrud@alfamoving.se

Michael Skoglund, vice vd och marknadschef Alfa Quality Moving AB