Alfaskop inför intern ASP på Östersunds kommun

Alfaskop inför intern ASP på Östersunds kommun Efter framgångarna med införandet av intern ASP på Jämtlands Läns Landsting har Östersunds kommun nu beslutat införa samma koncept. Det är Alfaskop som har fått i uppdrag att införa den nya IT-miljön för samtliga av kommunens förvaltningar och förtroendevalda samt leverans av licenser. Med en intern ASP-lösning levereras IT-stödet över nätet/Internet via centrala servrar hos Östersunds kommun. All information lagras på antingen det gemensamma diskutrymmet eller på varje användares privata diskutrymme centralt. I och med införandet av tunna klienter räknar kommunen med besparingar vad gäller såväl inköp av datorutrustning som support och service. Avtalet gäller i tre år och efter den perioden ska hela systemet driftas av kommunens egen personal. För Alfaskop i Östersund innebär avtalet att satsningen på ASP-baserade lösningar och tjänster har inneburit en ökad efterfrågan. Under det senaste halvåret har Alfaskops kontor i Östersund växt från 4 till 9 anställda. Alfaskop räknar nu med att under året kunna nyanställa fler konsulter. Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-konsultföretag med 475 medarbetare på 15 orter i Sverige. Alfaskop erbjuder ett ledande utbud av interna och externa ASP-lösningar som ger kunderna tillgång till applikation, information och driftstjänster. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Mer information om Alfaskop finns på www.alfaskop.se För ytterligare information kontakta: Alfaskop AB Kent Söderlund, Produktmarknadschef Intern ASP Direkt/mobil: 060-67 96 01 E-post: kent.soderlund@alfaskop.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00590/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/19/20010419BIT00590/bit0002.pdf